Tutorial: Little Dress with hat


Hello,

Here is the first dress that I made,
I made an easy A-line dress and I made a little fantasy on it. I have seen a lot of dresses at the store and at other blogs and I wanted to make something different. It was for the first birthday of the girl next door. I also made a hat with the same fabric so it is a match.
I will talk you trough how I made it but I think that the photo’s will speak for themself.

Hallo,

Hier is het eerste kleedje dat ik heb gemaakt,
Het is een simpel A-lijntje waar ik een kleine fantasie bij heb op gedaan. Natuurlijk eerst veel inspiratie opgedaan op het net en in de winkel en dit is het resultaat voor mijn buurmeisje.
Ze heeft er ook een bijpassend hoedje bij gekregen.
Ik zal jullie begeleiden met woorden maar de foto’s zullen duidelijk genoeg zijn normaal gezien.

  1. I took a pattern of a simple A-line and make it 7cm wider at the bottom. At one of the back shoulders I made it like the front because I wanted to make a bow. For the bow I used a piece of fabric 28cm long with 1 rounded side.
    Here i found my patern to adjust.
    Ik heb een simpel patroon genomen en het van onder 7 cm verbreed. Langs 1 kant heb ik de schouder zoals de voorkant gemaakt omdat ik er een strik op wil hebben. Voor deze strik heb ik een 28cm lang stuk stof genomen met een ronde kant.
    Hier vond ik mijn patroon om aan te passen.
  2. I first so the bow pieces at the right shoulder.
    Ik heb eerst de strikstukjes aan de rechter schouder gezet.
  3. Then i so the inside and outside together. Then I sew the two side together.
    Hierna heb ik de voering aan de jurk genaait en de jurk langs dichtgenaaid.
  4. Then the only thing you need to make is a little hat with the same fabric.
    Here is one site where you can download a patern for a hat.
    Dan moet je alleen nog een hoedje maken met dezelfde stof.
    Hier is een site waar je een patroontje kan vinden.

Have a lot of fun with creating such a dress.

Greetings
SaSiBeau

Veel plezier met het creëren van een soortgelijke jurk
Groetjes
SaSiBeau

 
2 thoughts on “Tutorial: Little Dress with hat

You're opinion

