Summer challenge


Hello.

This summer I went for a challenge. We needed to create a whole outfit with accessory and beverage.
Deze zomer ging ik voor een uitdaging. We moesten een hele outfit maken met accesoire en drankje.

First in my mind was that I made a bag. So simple as I tought it would be so hard it turned out. I used imitation leather and it was not simple to work with it. I think that it could be better but for a first real bag it is doable.
Het eerste dat in mijn gedachten opkwam is dat ik een tas zou maken. Eentje uit een imitaite leer. Maar dat was niet echt simpel, vele kleine foutjes zijn er onderweg gemaakt, bijgewerkt en uit eindelijk is het dit geworden. Ben er wel trots op maar het is natuurlijk nog niet perfect zoals ze in de winkel hangen.

IMG_4361

Celeste from the book: Mijn Tas

Then I made the Blazer. I tought that it would turn out one of my greatest challenges ever. But it was not that difficult thanks to the fantastic explanation that I got in the magazine La maison victor. It was difficult to see the beginning and some parts where tricky but I managed to get it right. But next time I will take a stretch fabric and make it a size smaller. This time I took a 100%cotton   with no stretch and it was a hell to work with. And the button is a bit to low but who cares? For the first time it is a beautiful blazer.
Dan maakte ik een blazer. Di zal wel zeer moeilijk zijn was mijn eerste gedachte maar uiteindelijk viel het allemaal heel goed mee. Ik had natuurlijk de beste uitleg van La Maison Victor naast mij. Maar af en toe was het toch nog een beetje gevloek, zeker toen ik zag dat ik de mouwen verkeerd aan elkaar had genaaid. Ach ja een klein foutje dat snel opgelost was. Volgende keer ga ik ook geen linnen meer nemen want dit is echt niet gemakkelijk om mee te werken, laat staan kreukvrij te houden. Ik ga de volgende keer een tricot nemen en een maatje kleiner de vest maken. Dat zal vele mooier zijjn.

IMG_4499

Blanche Vest from La Maison Victor

Then I needed to find something for underneath the blazer. First I tought that I could make a tunic and pants but then I tought why do I need to create a pants in the summer? I could make a dress from the tunic and so I made the next piece. It was not hard work and with an extra 20cm the dress was made from a tunic. This time I took the butterick B5796. There are a few ways to make the top and I found this one the best. It was not so easy to find all the pieces but once I got them It was finished in less than 2h.
Dan moest ik nog iets zoeken voor eronder. Eerst dacht ik aan een rok en top of een broek maar dan zag ik deze tuniek tussen mijn nog te maken projecten en ik dacht waarom niet deze= Ik maak het een 20cm langer en ik heb een jurkje voor in de zomer. Zo gezegd zo gedaan. Dan het patroon opendoen en een zoeken naar de patroondelen. Alles stond op in totaal een 6 pagina´s dus het was even zoeken. Maar eens ik alles gevonden had was het op 2u klaar. Het patroon Butterick B5796 heeft nog andere modellen als deze maar ik vond deze nek het leukste

IMG_4503

Butterick B5796

And then I needed to find the beverage. Ok this is not something I post normally but it was part of the challenge so I will post the recipe. I took 1 orange, 7 strawberry´s (+1 for the finishing touch) and 1/4 of a pink melon. Then I put this all into the blender and added some ice cubes and I have the perfect beverage for myself.
En dan moest ik op zoek naar een drankje. Ok dit is geen kookblog of zo maar zal het ook er maar bij zetten aangezien het een deel van de opdracht is. Ik heb een appelsien, 7 aardbeitjes (+1 om af te werken) en 1/4 roze meloen genomen, dit in de blender met ijsblokjes en de perfecte smootie was klaar voor mij.

IMG_4502

The whole thing together

Greetings
SaSiBeau

You're opinion

