Mini Vintage dress


Hello,

I am learning how to create patterns for children and we need to create a dress, a shirt, pants and a jacket. Now the inspiration is not my problem. The only problem is that I don’t have a girl to create a dress for. But then I remembered. Next door there lives a 2 year old girl so a perfect solution for my problem.
Ik ben sinds september aan het leren om patronen te tekenen voor kinderen. Nu zijn mijn opdrachten een jurkje, hemd, jas en broek. Natuurlijk heb ik het probleem dat ik geen meisje ter beschikking heb in mijn huis om dit te maken maar de oplossing woont vlak naast ons. Mijn buurvrouw en haar dochter die 2 jaar is zijn de oplossing.

After I visited her and the mother I started to look trough my fabric and inspiration and I came with a simple A-line dress with a polo closure and a Claudine collar. It was a lot of work to get the dress to a perfect fit but I did it.
Nadat ik ze had bezocht en haar gevraagd wat ze juist wilde in een jurkje ben ik er direct in gevlogen. Ik maakte een testversie dat net iets te smal was voor goed te bewegen maar voor de rest perfect voor hun dus paste ik dat aan en deden we verder. Het werdt uiteindelijk een simpele A-lijn met polosluiting en een cladinekraag. Veel werk maar het past perfect dus zijn we allemaal blij.

IMG_4646 IMG_4647 IMG_4648

This dress is for a girl who has sizes 98 from the store. The mother and daughter loves it both and I am very happy with the result. Just the way I intended to. Next on the list is a Shirt for a 5/6-year-old and one for a 2-year-old to where at the holiday’s.
Deze jurk is voor een meisje met maatje 98 in de winkel. De moeder en dochter houden er beide van en zelf ben ik ook zeer tevreden met het resultaat. Juist perfect zoals ik het bedoelde. Het volgende op de lijst zijn de hemdjes voor mijn 5 en 2 jaar oude zonen.

IMG_4649

Greetings
SaSiBeau

You're opinion

